Uppfyll dina designdrömmar på Designgymnasiet

Våra gymnasieutbildningar förbereder dig för ett framtida jobb som designer, och för vidare studier på yrkeshögskola, högskola och universitet. Oavsett vilket program du väljer går design som en röd tråd genom hela din utbildning.

Gymnasieelever arbetar kreativt i en verkstad tillsammans.

Följ din designdröm

• Skapande i fokus

Vår vision är att vara Sveriges bästa designskolor på gymnasienivå. Här får du jobba med hela designprocessen, från idé till färdig produkt.

Elev ler mot kameran medan hon arbetar med kreativt projekt i en verkstad.
  • Trygga och personliga skolor

Designgymnasiets skolor är små och personliga med nära relationer mellan elever och lärare. Hos oss ska du som elev kunna känna dig både trygg och speciell.

Lärare hjälper elever i ett klassrum.
  • Redo för jobb eller högskolan

En kreativ utbildning ger dig ett försprång i livet, oavsett om du vill börja arbeta direkt eller studera vidare efter gymnasiet. Alla våra program ger högskolebehörighet.

Elev förbereder för utställning och ler.

Här finns vi!

Idag har vi fem skolor där du kan följa just din designdröm. Gå vidare till skolan närmast dig för att läsa mer om den.

Design som röd tråd

• Design Day

Vår årliga utställning som hålls varje vår. Här visar våra elever upp årets fantastiska kreationer för vänner och familj.

3D modeller av hus tillsammans med collage av textil och materialval.
  • Design Talks

Våra möten med branschen kallar vi Design Talks, ett sätt för dig att få en inblick i branschen redan under studietiden.

En föreläsare pratar inför en klass.
  • Design Trips

Via ett samarbete med Erasmus+ kan du få möjlighet att resa utomlands under din gymnasietid.

Elever står och tittar på utställning om praktik utomlands.