Designgymnasiet Göteborg

På Designgymnasiet Göteborg är design den röda tråd som går genom alla våra utbildningar, oavsett vilket program du väljer. Här ligger fokus på modedesign, inredningsdesign, grafisk design, arkitektur eller produktdesign. Vi förbereder dig även för vidare studier på högskola och universitet.

Kollage av elever i klassrum, elever i textilverkstad, och elev som arbetar med en huskonstruktion, svartvitt.

Följ din designdröm

• Skapande i fokus

Vår vision är att vara en av Sveriges bästa designskolor på gymnasienivå. Här får du jobba med hela designprocessen, från idé till färdig produkt.

Elev på modedesign arbetar med ett tygstycke på en byst.
  • Lokaler på fjärde lång

Vår skola hittar du i fräscha lokaler på Masthuggstorget 3. Vi är en liten och personlig skola med härlig stämning.

Elev skrattar i korridoren och håller upp en liten modell av ett hus.
  • Redo för jobb eller högskolan

En kreativ utbildning ger dig ett försprång i livet, oavsett om du vill börja arbeta direkt eller studera vidare efter gymnasiet. Alla våra program ger högskolebehörighet.

Elever sitter i skolbänk och skrattar.

Håll dig uppdaterad på Instagram

Design som röd tråd

• Design Talks

Våra möten med branschen kallar vi Design Talks, ett sätt för dig att få en inblick i branschen redan under studietiden.

En föreläsare pratar inför en klass.
  • Design Trips

Via ett samarbete med Erasmus+ kan du få möjlighet att resa utomlands under din gymnasietid.

Elever står och tittar på utställning om praktik utomlands.

Besök oss

Du upplever oss allra bäst på plats. Anmäl dig till Öppet hus eller boka in dig till Designelev för en dag för att lära känna oss bättre. Varmt välkommen!

Se alla nyheter