Hoppa till innehållet

Designgymnasiet Sickla

På Designgymnasiet i Sickla får du arbeta med hela designprocessen, oavsett om det gäller mode, arkitektur, inredning, produkt- eller textildesign. Våra erfarna lärare utmanar din kreativitet samtidigt som vi förbereder dig inför yrkeslivet eller fortsatta studier på universitet och högskola.

Kollage med elever som interagerar med varandra och arbetar kreativt, svartvitt.

Följ din designdröm

• Skapande i fokus

Vår vision är att vara en av Sveriges bästa designskolor på gymnasienivå. Här får du jobba med hela designprocessen, från idé till färdig produkt.

Elev slipar på träpall i en verkstad.
  • Unika lokaler

Designgymnasiet Sickla finns i unika, ljusa lokaler endast 10 minuter från Slussen. Här har vi stora verkstäder och en kreativ miljö som inspirerar både elever och lärare.

Lärare hjälper elever i ett klassrum.
  • Redo för jobb eller högskolan

En kreativ utbildning ger dig ett försprång i livet, oavsett om du vill börja arbeta direkt eller studera vidare efter gymnasiet. Alla våra program ger högskolebehörighet.

Elever arbetar i kreativ verkstad.

Håll dig uppdaterad

Design som röd tråd

• Design Day

Vår årliga utställning som hålls varje vår. Här visar våra elever upp årets fantastiska kreationer för vänner och familj.

3D modeller av hus tillsammans med collage av textil och materialval.
  • Design Talks

Våra möten med branschen kallar vi Design Talks, ett sätt för dig att få en inblick i branschen redan under studietiden.

En föreläsare pratar inför en klass.
  • Design Trips

Via ett samarbete med Erasmus+ kan du få möjlighet att resa utomlands under din gymnasietid.

Elever står och tittar på utställning om praktik utomlands.

Besök oss

Du upplever oss allra bäst på plats. Anmäl dig till Öppet hus eller boka in dig till Designelev för en dag för att lära känna oss bättre. Varmt välkommen!

Se alla nyheter